zwani.com myspace graphic comments

Friday 11 November 2011

ISLAM

Pada waktu kini ramai org mempunyai persepsi yg slh.. mereka mengatakan islam itu adalah agama yg diasaskan oleh Nabi Muhammad SAW. Tp sebenarnya islam itu telah ada sejak manusia pertama menjejakkan kaki ke dunia. Allah SWT telah menghantar pesuruh2 nya dimana ajaran mereka itu hanya untuk umat2 yg tertentu pd waktu yg tertentu.

Nabi Muhammad SAW pula adalah pesuruh Allah SWT yg terkhir dan ajaran yg disampaikannya adalah untuk ke akhir waktu.

JD.. bagaimana pula dgn kristian dan judaism? adakah mereka tidak wujud?
 mereka wujud tp hanya pd nama..

so, dr mana dtgnya istilah kristian dan judaism ini?

KRISTIAN~~
cuba kita tanya org kristian dr mana mereka mendapat gelaran 'kristian' ini.. adakah dlm kitab Bible mereka..
TIDAK mereka akn kata tidak tp terdapat satu ayat dlm bible dimana musuh kristian memanggil pengikut ajaran ISA AS/JESUS CHRIST dgn panggilan christ..jd org luar mula memanggil mereka  CHRISTIAN.. ianya tiada dalam bible ttp ia adalah satu istilah yg dicipta.. GET IT??

JUDAISM~~
Bila kita tanya pengikut judaism dr mana mereka dpt istilah judaism ni?? adakah dlm kitab mereka iaitu old testament? kitab Talmud??x mereka akn kata tidak..jd dr mana dtg nya istilah judaism ini.. sbnrnya org luar lah yg mencipta istilah 'JUDAISM' ini!! mereka menganggap bhw ajaran ini sama dgn ajaran yg dianuti oleh JUDA iaitu anak Nabi Yaakob AS yg tinggal di judia..oleh itu, mereka mengatakan bhw agama yg dianuti oleh juda di judia adalah Judaism~~ see now..

Firman Allah SWT..
satu2nya agama yg diterima disisi Allah SWT ialah islam.

Jika kita berpeluang berjumpa dgn nabi musa as dan kita tnya Baginda..'wahai musa apakah agama yg kau ajarkan' Baginda tidak akn menjawab JUDAISM kerana sepanjang hdpnya baginda xpernah dgr perkataan  ini.. Apa yg rasa baginda akan jwb ialah 'agamaku ialah agama yg menyerahkan diri sepenuhnya pd Allah' dan satu perkataan untuk ayat tersbt dlm bhs arab adalah ISLAM!! sesiapa shj yg menyerahkan diri kpd Allah adalah islam.. matahari,bulan,bintang dan gunung ganang adalah islam kerana menyerhkan diri sepenuhya kpd Allah SWT ttp ada sebilangan makhluk yg tidak mahu menyerhkan diri kd Allah spt kita manusia..

semoga Allah meneguhkan iman kita..

BAHAN: diambil dr syeikh Ahmad Deedat

No comments:

Post a Comment