zwani.com myspace graphic comments

Wednesday 12 December 2012

Mimpi...

Alhamdulilah sekali lagi aku aku telah  diizinka Allah untuk berceloteh di blog sendiri. Sebenarnya sejak pulang dari sekolah sejujurnya aku agak keseorangan lah sikit memandangkan tidak ada lagi rkan2 untuk berbual dan mengarut pasal semua hal. Sejujurnya sekarang aku dpt faham sikit apa yg pernh dikatakan ex-student skolah aku dulu. School life is indeed a lovely one.

Kalau dulu aku sentiasa bercerita pada rakan2 aku tentang apa2 yg pernh berlaku kat diri aku tp sbb sekarang dh x boleh jd aku luahkan sajalah kat sini. Lagipun bkn ramai yg tahu psl kewujudan blog aku ni.

Baru2 ni aku sebenarnya telah mendpt satu mimpi yg aku rasa agak pelik dan aku x pasti sama ada ia mainan tidur, mainan syaitan ataupun dari Allah azza wajala.

Dalam mimpi tu aku berada kat sebuah tempat yg aku sendri pun x tahu kat mana. Cuma yg aku perasan kawasan tu mcm kat sebuah padang  dan langit jelas bewarna perang.  mimpi tu buat aku rasa agak takut sbb mimpi tu rasa mcm real sgt.

Semasa aku berdiri kat situ aku tgk sekelompok manusia yg berlari entah kemana, jd aku tanyalah seorg pak cik yg jga tgh nak larikan diri tu kenapa semua org lari?? pak cik tu jawab "kau xnmpak ke kan matahari dah terbit dari sebelah barat"

masa tu hanya Allah lah yg tahu betapa takutnya aku, aku takut sbb aku tahu bila matahari dah terbit dari tmpat ia tenggelam maknanya taubat tidak lagi akan diterima..

hanya perasaan menyesal yg memenuhi diri aku masa tu tp alhamdulilah mimpi tu x lama. lps tu aku terus tersedar dari tidur. Mimpi tu masih lagi jelas dalam fikiran aku sampai hari ni. OH yer, mimpi tu baru 3 hari lps jer :))

Aku harap sgt yg aku x akn mati sebelum Allah menerima taubatku dan mengampunkan dosa2 ku sbb Wallahi aku sgt x kuat nk tanggung azab kubur, di pdg masyar dan apatah lagi neraka. Rasanya sampai kat sini dulu sbb waktu isyak dah masuk.

3 comments:

  1. Assalammualaikum.
    cuma nak menyampaikan perkongsian tentang mimpi.
    Jgn risau ana dah tnyer kakak pelajar ilmu ahlul sunnah wa jamaah.
    .
    Biasanya gambaran yang kita nampak dalam mimpi datang daripada 3 kategori shj.

    Yang Pertama, Al Ru'ya al solihah.
    Ha, yang ni, boleh dikaitkan dengan Para Nabi,Sahabat,Tabi'in,salafus soleh. Biasanya ia hadir utk orang yang benar2 alim dan seorang abid yg bertakwa.

    Yang Kedua, Adhgath al-Ahlam.
    Mimpi ini samar2 atau kurang jelas.

    Yang ketiga, Al Hulm.
    Benda yang jarang2 nampak dalam mimpi,tetapi tiba2 pada satu malam ia hadir. Ini sah dtgnya daripada syaitan. Siapa yang melihatnya dianjurkan untuk membaca Tashfiyat( Auzubillahiminashaitonnirrajim),3 kali ,ditiup disebelah kiri.

    Itu shj. Ap2 pun,mimpi kawan adik itu mendatangkan pengajaran Eloklah buat penambah semangat dalam beribadat dan bersiap sedia untuk hari kiamat. Ia untuk kita semua juga. . In Syaa Allah.

    sekian Assalamualaikum,,

    ReplyDelete
  2. waalaikummusalam,, terima kasih byk2 untuk perkongsian ilmu yg sgt baik :)))

    kalau ada apa2 ilmu yg baik please share yer ^^ sbb diri ni masih jahil sgt :)))

    ReplyDelete